Tubas Launch 1

Launching of the New Area Program in Tubas

إطلاق مشروع جديد يستهدف الأطفال والمجتمع في طوباس

أشاد محافظ طوباس باستهداف الرؤية العالمية لأطفال المحافظة، كون عمل المؤسسة مع الأطفال، من خلال برامجها المختلفة، يوفّر لهم بيئة صحية وآمنة، تمكّنهم من الحصول على مستقبل أفضل وإنشاء مجتمع زاهر.

جاء ذلك خلال حفل إطلاق مؤسسة الرؤية العالمية في فلسطين برنامج جديد مدته 10 سنوات في منطقة طوباس، بالشراكة مع محافظة طوباس والوزارات ذات العلاقة والمجتمع المحلي ومؤسسات المجتمع المدني والمؤسسات الدولية العاملة في المنطقة. "سويًا، لدينا رؤية مشتركة لأطفال أصحاء، يتمتعون بتغذية جيدة، لديهم القدرة على الوصول إلى التعليم التفاعلي الجيد، لديهم الصلابة والقدرة على تطوير المهارات اللازمة لهم في هذه الحياة. هذا ما نقصده حين نقول أن رؤية الرؤية العالمية للأطفال هي 'الحياة بكل معانيها'، هذا هو حلمنا وهذا سبب وجود مؤسسة الرؤية العالمية". هذا ما قالته لورين تايلور، المديرة العامة لمؤسسة الرؤية العالمية في فلسطين.

يستهدف هذا البرنامج 4500 طفل من خلال مشاريع متعددة تلبي احتياجات الأطفال في الحصول على بيئة داعمة توفر لهم مستقبلًا أفضل، فقد أظهرت دراسة مسح الاحتياجات في المنطقة إلى وجود تحديات كبيرة تواجه الأطفال هناك، مثل نقص الخدمات الصحية، وصعوبة الوصول إلى المدارس، وعمالة الأطفال، وانتشار العنف ضد الأطفال، وعدم توفر أماكن آمنة لللعب، ونقص المدارس ورياض الأطفال.

كما يسعى البرنامج الجديد في طوباس، ومن خلال مشروع التعليم، إلى زيادة نسبة الأطفال الملتحقين برياض الأطفال من جهة، وتطوير الدور الذي يقدّمه معلمي رياض الأطفال ومقدمي الرعاية للأطفال في هذه المرحلة العمرية من جهة أخرى، وسيتم من خلال هذا المشروع أيضًا استهداف المدارس الواقعة في المناطق المهمشة، من خلال تعزيز قدرات المدارس في التعامل مع الكوارث والحالات الطارئة. أما من خلال برنامج الصحة، فتقوم مؤسسة الرؤية العالمية بتعزيز الرعاية الصحية الأولية للأطفال في السنوات الثلاث الأولى من حياتهم وتقديم المعلومات الأساسية للأمهات عن كيفية رعاية أطفالهن، وذلك بالشراكة مع العيادات الصحية. وبالنسبة لمشروع حماية الأطفال فإن المؤسسة تسعى من خلاله إلى تعزيز إجراءات حماية الأطفال في المدارس والتأكد من تطبيق سياسة الحد من العنف هناك، ويتم من خلال هذا المشروع أيضًا تطوير قدرات الآباء والأمهات والمعلمين في التربية الإيجابية للأطفال، والقائمة على الحوار والتواصل الفعّال.

ومن خلال مشروع الأندية الشبابية الذي تطبقه المؤسسة في المجتمعات، سيتم تعزيز المهارات الحياتية والمشاركة المجتمعية عند الشباب، حيث يقوم هؤلاء الشباب بتنفيذ مبادرات مجتمعية تهدف إلى العود بالمنفعة العامة على مجتمعهم.

 

Launching a New Area Program Targeting Children and Community of Tubas

The governor of Tubas expressed his appreciation for the work of World Vision Jerusalem – West Bank – Gaza (WV JWG) in targeting children in the area through its various programmes, providing them with a healthy and safe environment, enabling them to have a better future and creating a prosperous society

This came during the launching ceremony of the new area program in Tubas that will last for 10 years. This program will be in partnership with Tubas Governorate, relevant ministries, the local community, civil society institutions and international institutions operating in the region. “Together, we share a common vision of children who are healthy, well nurtured, have access to good interactive education, are resilient and are able to develop the skills they need for life. This is what we mean when World Vision says that we desire children to have ‘life in all its fullness’. This is our dream and the reason our organization exists,” said Lauren Taylor, National Director or World Vision JWG

This programme targets 4,500 children through multiple projects that meet the needs of children to have a supportive environment that provides them with a better future. The survey of needs conducted by WV JWG in the region, showed that there are major challenges facing children there, such as the lack of health services, the lack of access to schools, child labour, violence against children, the lack of safe play areas, and the lack of schools and kindergartens.

The new programme in Tubas, through the Education Project, seeks to increase the number of children enrolled in kindergartens on the one hand, and to develop the role of kindergarten teachers and caregivers of children at this age on the other hand, it also seeks to help marginalised areas, by strengthening the capacity of schools to cope with disasters and emergencies. Through the Health Project, World Vision promotes primary health care for children in their first three years of life and provides mothers with basic information on how to care for their children. As for the Child Protection Project, the organisation seeks to strengthen child protection measures in schools and ensures the implementation of the policy of reducing violence there. This project also develops the capacities of parents and teachers in the positive discipline mechanisms in dealing with children, which is based on dialogue and effective communication.Through the Youth Clubs project implemented by WV JWG, life skills and community participation will be enhanced among the youth, who also start initiatives that aim to benefit their community, schools, and thus themselves.

#Hope4Tubas

#WorldVision4Change

#MyCommunityMyHope